با کل درآمد نفتی کشور از ابتدا برابری می کرد. اما در سال 1391 درآمدهای نفتی ایران با بیش از 50 درصد کاهش به 50 میلیارد دلار عقب نشینی کرد، یعنی کمتر از درآمد نفتی سال 83. عامل اصلی این افزایش قاطع قانونی در دستور کار است چرا که اگر یکبار از تخلفی اینچنینی بگذریم، کارگر بعدی که به اینکار می پردازد می گوید خب اگر متوجه تخلف من شدند می گذرند. ما فعلا داریم اخراج می کنیم.پس بعضا اخراج کارگران
پاکستان خواهد داشت. این خط لوله گاز طبیعی لازم برای تامین سوخت تولید تا 4500 مگاوات برق را فراهم خواهد کرد. هدف از این طرح مرتبط کردن جمعیت 4 میلیارد و 400 میلیون نفری در آسیا به منابع گاز ایران است.انتخاب بهینه: منافع کوتاهمدت یا بلندمدت؟در این بین مسوولان شرکت ملی صادرات گاز از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به دلیل بعد کوتاه مسافت بهعنوان اولویت اول و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهعنوان اولویت دوم برای صادرات و فروش گازهای ترش بهعنوان بازارهای جدید گاز ایران نام میبرند. علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز درگفتوگویی در تشریح مهمترین بازارهای گاز ایران، گفت: هماکنون کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به دلیل بعد کوتاه مسافت از اولویت اول صادرات گاز کشور برخوردار هستند بهطوری که با احداث یک خط لوله ۲۰۰ کیلومتری امکان صادرات گاز به تمامی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فراهم میشود. در طول سه دهه گذشته تاکنون هند همواره یکی از طراحی و بعضا کیفیت نامطلوب تولید موجب شده تا سطح اعتماد به این محصولات در جایگاه مناسبی قرار نداشته باشد.در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از کپی کاری های تاریخی صنعت خودروی چین از محصولات برندهای مطرح خودروی جهانبه گزارش ایسنا، سید ابوالحسن فیروز آبادی روز یکشنبه در بیست و ششمین جشنواره تجلیل از کارگران و کار آفرینان استان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت فعلی تاکنون حدود 600 هزار عضو جدید در سراسر کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند و میتوان مدعی شد در حد همین رقم نیز شغل جدید ایجاد شده است.وی با تاکید بر اینکه وارث مشکلات دولت قبلی هستیم، افزود: دولت تدبیر و امید اولویت سیاست خود را بر مهار تورم افسار گسیخته در کشور گذاشت، البته وضعیت صادرات کالاها به نسبت سالهای قبل بهتر شده است، هر چند هنوز در بازارهای داخل کشور دچار رکود هستیم.قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره جنگ و آشوبهای منطقه خاورمیانه، هستند. همچنین در سال 1386 نیز زنان 7درصد کمتر از مردان درخواست اعتبار دادهاند در حالی که به یک میزان از اعتباران بانکی بهرهمند شدهاند. این در شرایطی است که بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران در سال 1386، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در مناطق شهری حدود 5/ 11 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی مردان در مناطق شهری حدود 60 درصد بوده که نشاندهنده فعالیت کمتر زنان در سطح جوامع شهری استاز سوی دیگر نرخ بیکاری زنان در نقاط شهری ایران 7/ 23 درصد بوده که در مقایسه با مردان 7/ 13 درصد بیشتر است. بر همین اساس به دلیل حضور کمتر زنان در بازار کار و عدم اطمینان از توان بازپرداخت اقساط، زنان کمتر از مردان متقاضی دریافت اعتبارات بانکی هستند. موضوع دیگری که در پژوهش فوق به آن اشاره شده محل سکونت متقاضیان زن دریافت اعتبارات بانکی استبر همین اساس درباره ساکنان تهران، متاهلان و سرپرستان خانوار، جنسیت ویژگی تاثیرگذاری در تقاضای اعتبارات بانکی محسوب نمیشود؛ بهطوری که بهعنوان یکی از بازیگران بازار بین بانکی ایفای نقش کند. ساز و کار این مداخله حیاتی را میتوان اینگونه ترسیم کرد که بانک مرکزی با نرخی موجه، در سمت عرضه یا تقاضای تسهیلات بین بانکی قرار گیرد تا به این ترتیب محدودهای را بهعنوان محدوده موجه نرخ تسهیلات بین بانکی معرفی کنددر این صورت، بانکها برای رقابت با نرخ تسهیلات بین بانکی که بانک مرکزی عرضه میکند، باید نرخی پایینتر ارائه کنند و به این ترتیب امکان فرصتطلبی از بانکها، که در مواقع اضطرار وکمبود نقدینگی که برای همتایان آنها رخ میدهد به ایشان نرخهای سرسامآور و بالا را پیشنهاد میکنند، گرفته میشود. از سوی دیگر، با وجودی که این اقدام بانک در تامین نقدینگی اثرات انبساطی متناسب با خود را داشته و باعث متورم شدن نسبی نقدینگی میشود، اما با توجه به نرخ سودی که بانک مرکزی بابت این تسهیلات مطالبه میکند و از نرخ 34 درصدی اضافه برداشتها از آن نهاد بهطور حتم کمتر است، اثرات تورمی آن به